Ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego w UE?

Nie ważne, jaki rodzaj działalności gospodarczej prowadzisz. Sprzedajesz towary, produkujesz wyroby, czy świadczysz usługi. Jeżeli zależy Ci na zachowaniu pozytywnego wizerunku swojej marki, od razu zadbaj o jej bezpieczeństwo i zastrzeż nazwę firmy jako znak towarowy Unii Europejskiej.

Rejestracja nazwy firmy w EUIPO

Rozwijając skrót EUIPO, to Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej. Siedziba urzędu znajduje się w hiszpańskim mieście Alicante. Przedsiębiorca nie musi jednak osobiście udawać się do kraju corridy, aby zarejestrować nazwę swojej firmy jako unijny znak towarowy. Istnieje możliwość zgłoszenia znaku drogą pocztową, faxem lub za pośrednictwem formularza online. Zgłaszając znak przez Internet masz dodatkową możliwość wyboru procedury tradycyjnej lub przyspieszonej (Fast track).

Ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego w UE?

Rejestracja znaku towarowego w EUIPO jest bardzo wygodnym rozwiązaniem dla firm działających na rynku europejskim. W jednym miejscu można uzyskać ochronę prawną nazwy firmy obowiązującą na terenie wszystkich 28 państw wspólnoty.

W EUIPO, za jednym razem możesz uzyskać ochronę prawną na unijny znak towarowy, respektowany na terenie 28 państw członkowskich Unii Europejskiej.

Koszty rejestracji unijnego znaku towarowego

Koszty zastrzeżenia znaku towarowego unii europejskiej dzielą się na koszty, które ponosi się tylko raz podczas procedury rejestracyjnej oraz koszty ponoszone cyklicznie, co 10 lat w celu przedłużenia ochrony prawnej.

Koszty ponoszone jednorazowo:

1 000 EUR – zgłoszenie znaku drogą tradycyjną (znak obejmujący jedną klasę towarów)

850 EUR – zgłoszenie znaku przez formularz internetowy (znak obejmujący jedną klasę towarów)

50 EUR – opłata za drugą klasę towarów (jeżeli do jednej podstawowej klasy dobierzemy drugą, którą ma obejmować znak)

150 EUR – opłata za każdą kolejną klasę towarów i usług (jeżeli zastrzeżona nazwa ma obejmować więcej niż dwie klasy towarów)

Koszty zastrzeżenia znaku towarowego ponoszone cyklicznie:

1 000 EUR – przedłużenie ochrony znaku wnioskiem w formie tradycyjnej

850 EUR – przedłużenie ochrony znaku przez Internet

50 EUR –opłata za przedłużenie ochrony w drugiej wybranej klasie towarów i usług

150 EUR – opłata za przedłużenie ochrony na każdą kolejną klasę towarów i usług.

Ochrona prawna zarejestrowanej nazwy firmy obowiązuje 10 lat. Po upływie dekady konieczne jest złożenie wniosku o przedłużenie, oraz uiszczenie odpowiednich opłat.

Ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego w UE?

Czy to się opłaca?

Wydawać by się mogło, że znacznie wyższe koszty całkowite niż w przypadku rejestracji krajowego znaku towarowego są nieuzasadnione i rejestracja w EUIPO się nie opłaca. Zwróć jednak uwagę, że uzyskana ochrona prawna obowiązuje nie na terenie jednego kraju lecz wszystkich 28 państw UE. Jeżeli koszty całkowite podzielisz na jednostkowe, to rejestracja w jednym kraju wyniesie zaledwie 30 euro (ok.130 zł) za 10 lat ochrony prawnej znaku towarowego UE.

Planując budżet niezbędny do zastrzeżenia nazwy Twojej firmy nie zapomnij o dodatkowych opłatach, nie związanych bezpośrednio z działaniem EUIPO. Jeżeli posiadasz niezbędną wiedze i zgłaszasz znak samodzielnie, dodatkowe wydatki nie będą zbyt wysokie, bowiem zaliczą się do nich ewentualne koszty korespondencji, energii oraz poświęconego czasu. Znacznie większe koszty wiążą się z wynajęciem pełnomocnika. Na rzeczników patentowych stać na ogół jedynie duże firmy z ugruntowaną pozycją na rynku i oddzielnym budżetem przeznaczonym na tego typu kwestie. Sektor małych i średnich firm dop niedawna był skazany na własne siły lub na nadwyrężanie swojego kapitału usługami kancelarii rzecznikowskich. Obecnie istnieje możliwość skorzystania z usług kancelarii brandingowej, która za uczciwe pieniądze pomaga w zastrzeganiu znaków towarowych.

Na koszty zastrzeżenia znaku towarowego składają się opłaty jednorazowe i cykliczne poszczególnych urzędów oraz dodatkowe wydatki związane choćby z obsługą korespondencyjną lub pomocą kancelarii.

Czym się różni oznaczenie R od TM?-image

Czym się różni oznaczenie R od TM?

Jeśli poważnie myślisz o przyszłości swojej firmy, to warto zatroszczyć się również o jej bezpieczeństwo. Jednym ze sposobów ochrony nazwy i logo jest umieszczanie przy nich symbolu R w kółku lub TM. Z artykułu dowiesz się, kiedy możesz używać powyższych symboli oraz jakie płyną z tego korzyści.

czytaj więcej
Nazwy dla firm z branży zdrowie i uroda-image

Nazwy dla firm z branży zdrowie i uroda

Zastanawiasz się jak nazwać firmę? Branża kosmetyczna cechuje się pewnymi pewną typową specyfiką nazewniczą. W tym artykule znajdziesz analizę nazw rzeczywiście istniejących firm z branży zdrowie i uroda, a także wiele wskazówek sugerujących, jaka powinna być dobra nazwa. 

czytaj więcej
Nazwy dla firm z branży metalowej -image

Nazwy dla firm z branży metalowej

Branża metalowa jak i wiele innych branż cechuje się pewnymi tendencjami nazewniczymi. Jeśli jednak nie chcesz podążać za tłumem i wolisz zapewnić swojej firmie ciekawą i oryginalną nazwę, to w tym artykule znajdziesz wiele praktycznych wskazówek, jak tego dokonać. 

czytaj więcej

Prosty sposób na nazwę Twojej firmy

Setki nazw z wolną domeną internetową, gotowe do rejestracji jako znak towarowy ®.
Wybierz nazwę, rozpocznij swój biznes.

f